Leveringsvoorwaarden – Lorenz.be

Laatste update: 25/06/2025

Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle online aankopen via de webshop www.lorenz.be, beheerd door Lorenz BV, gevestigd te Guido Gezellelaan 14, 3550 Heusden-Zolder, België.


1. Verzendkosten

Lorenz werkt voor alle leveringen samen met Bpost en betrouwbare internationale koerierdiensten. De verzendkosten zijn afhankelijk van het leveringsadres:

  • België: Gratis verzending vanaf €49. Voor bestellingen onder €49 bedraagt de verzendkost €5.

  • Nederland & Luxemburg: Gratis verzending vanaf €100. Voor bestellingen onder €100 bedraagt de verzendkost €5.

  • Andere landen binnen de Europese Unie: €10 verzendkosten (vast tarief, ongeacht bestelbedrag).

De verzendkosten worden automatisch berekend tijdens het afrekenen. Alle vermelde bedragen zijn inclusief btw. Prijzen en tarieven kunnen worden aangepast bij uitzonderlijke omstandigheden buiten onze controle (zoals wijzigende transporttarieven of regelgeving).


2. Levertermijn

We streven naar een snelle en betrouwbare levering van je bestelling:

  • België, Nederland en Luxemburg: levering binnen 2 werkdagen na verzending.

  • Andere EU-landen: levering binnen 5 werkdagen na verzending.

De aangegeven levertermijnen zijn richtlijnen en geen bindende termijnen. In uitzonderlijke gevallen (zoals feestdagen, overmacht of drukte bij postdiensten) kan de levering vertraging oplopen. Lorenz is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een vertraagde levering.


3. Aankoopprocedure

Alle producten op www.lorenz.be kunnen online worden aangekocht. Betalingen verlopen veilig via Mollie, een erkende Europese betaalprovider. Volgende betaalmethoden worden aanvaard:

  • Bancontact

  • Mastercard

  • VISA

  • KBC/CBC Online

  • Belfius Pay Button

  • ING Home’Pay

  • iDEAL (voor Nederlandse klanten)

Na afronding van de betaling ontvang je automatisch een bevestiging via e-mail. Zodra je bestelling verwerkt is, ontvang je een verzendbevestiging met eventueel een track & trace-link.


4. Registratie & Bestelproces

Om een bestelling te plaatsen dien je een klantaccount aan te maken. Dit kan eenvoudig via de knop ‘Aanmelden’ bovenaan de homepage. Je gegevens worden veilig bewaard conform onze privacyverklaring.

Bestellen in 3 stappen:

  1. Kies je favoriete artikel en maat in de online catalogus en voeg het toe aan je winkelmandje.

  2. Controleer je gegevens en kies je leverings- en betaalmethode. Je kan kiezen tussen verzending of gratis afhaling in onze winkel in Heusden-Zolder.

  3. Bevestig je aankoop en volg de betaalinstructies. Je wordt automatisch doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van Mollie.


5. Bestelopvolging

Je kan je bestelling opvolgen via je persoonlijke account op de website. Ga naar ‘Mijn account’ > ‘Bestelgeschiedenis’ om de status van je bestelling te bekijken.


6. Retourneren & ruilen

Voor retour- of ruilbeleid, raadpleeg onze pagina Terugzending & Ruilen / Retours voor gedetailleerde informatie over het herroepingsrecht, retourvoorwaarden en terugbetaling.


7. Beschikbaarheid van artikelen

Alle producten die in de webshop getoond worden, zijn normaal gezien ook effectief beschikbaar. In uitzonderlijke gevallen (bijv. gelijktijdige aankoop in de fysieke winkel) kan een artikel niet meer op voorraad zijn. In dat geval word je per e-mail op de hoogte gebracht en wordt je betaling uiteraard volledig teruggestort.


8. Kleurweergave en productfoto’s

Wij doen ons uiterste best om de producten online zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. Houd er rekening mee dat kleuren lichtjes kunnen afwijken afhankelijk van je scherminstellingen. Alle foto’s zijn eigendom van Lorenz en worden in onze eigen studio gemaakt.


9. Solden en promoties

Tijdens de officiële soldenperiodes gelden ook kortingen in de webshop. Het is mogelijk dat bijkomende kortingen exclusief in de fysieke winkel gelden en niet online worden weergegeven. Cadeaubonnen zijn uitgesloten van korting.


Contact

Lorenz BV
Guido Gezellelaan 14
3550 Heusden-Zolder, België
📧 info@lorenz.be
📞 +32 11 42 51 70